چرا لابی‌های اسرائیل با حضور چاک هگل در پنتاگون مخالف هستند؟
نظام نوین اسلامی
جهان زیر سایه ی اسلام

بعضی از این گروه‌ها که با تصدی هگل بر وزارت دفاع آمریکا مخالف هستند عبارتند از گروه‌هایی مانند «ائتلاف یهودیان جمهوریخواه» و «کمیته اضطراری برای اسرائیل» (ECI) که متذکر می‌شوند؛ هگل مکررا با آنها در رابطه با موضوعات پیرامون ایران مخالف بوده است. کمیته اضطراری برای اسرائیل به ویژه با مخالفت هگل با حمله نظامی عیله ایران بسیار عصبانی است.

این در حالی است که ممکن است این فرض برآید که هگل دقیقا در راستای الگوی تحریم‌های اوباما حرکت کند اما باید گفت که هگل همواره خود را به عنوان فردی که مخالف طرح‌های اوباما، جو بایدن و جان کری (نامزد پست وزارت خارجه) در زمینه تحریم‌های آمریکا علیه ایران است شناسانده است.

براساس گزارش شبکه ABC، بعضی از مثال‌هایی که چاک هگل در آنها با طرح‌های ضد ایرانی مخالفت کرده است در زیر آمده است؛

سناتور هگل از لایحه سال ۲۰۰۷ کنگره در زمینه مقابله با ایران که ۷۲ سناتور از جمله اوباما، بایدن و کری از آن حمایت کرده بودند حمایت نکرد. این طرح به منظور افزایش تحریم‌ها علیه ایران بود که در کنگره تصویب شد اما در سنا رای نیاورد.

در جولای ۲۰۱۱، سنا با اکثریت آرا تحریم‌ها علیه لیبی و ایران را به تصویب رساند. این طرح به رئیس جمهور اجازه می‌داد شرکت‌هایی که بیش از ۲۰ میلیون دلار در بخش انرژی ایران سرمایه گذاری می‌کنند را جریمه کند  اما هگل به همراه سناتور «ریچارد لوگار» به آن رای منفی داد. بایدن و جان کری هر دو به آن رای مثبت دادند.

در اوت ۲۰۰۸، هگل با تحریم‌های جامع علیه سیستم بانکداری و سرمایه گذاری ایران مخالفت کرد، اگر چه این طرح در کمیته بانکداری سنا با ۱۹ رای در مقابل ۲ رای مورد تصویب قرار گرفت. این طرح در مجلس سنا نیز با ۹۹ رای تصویب شد اما هگل به آن رای نداد. کری به آن رای مثبت داد و اوباما سال بعد آن را امضا کرد.

هگل همچنین در جولای سال ۲۰۰۶ میلادی در انتقاد از مدیریت دولت بوش اعلام کرده بود که روابط آمریکا با اسرائیل خاص و تاریخی است اما ضرورتی ندارد که این رابطه به قیمت از بین رفتن روابط آمریکا با کشورهای عرب و مسلمان تمام شود زیرا چنین رویکردی غلط، خطرناک و غیرمسئولانه است.

این چهره جمهوریخواه همچنین به دلیل مخالفت با اعمال برخی از تحریم ها علیه ایران و درخواست مذاکرات مستقیم میان آمریکا با ایران و حماس مورد انتقاد قرار گرفته است.

  • منبع: فارس

میزبان مارکت

نظرات شما عزیزان:

roya
ساعت10:58---26 دی 1391

سلام گلم خوبی؟وبلاگت را دیدم متن خوب قالب خوبی داشتی.
من که خوشم اومد از وبلاگت.
ولی یه چیز بدی دیدم تو وبلاگت میدونی چیه؟
آمار وبلاگت خیلی کم بود اگه دوست داری وبلاگت بازدیدش بره بالا بیا تو این سایت وبلاگت را
ثبت کن من خودم به شخصه امتحان کردمم هم وبلاگم معروف شد در گوگل
هم آمار وبلاگم آمارش رفت بالا



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 26 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط سید محمد علمداری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1